Banki zagraniczne uciekają z Polski?

bank750

Społeczeństwo odkrywa karty bandyckiego zachowania sektora bankowego w Polsce. Nie tylko frankowicze poczują swąd kredytów frankowych, ale również dolarowcy mogą mieć problemy ze spłacaniem rat kredytowych. Banki zagraniczne orientują się w skali oszustw, dlatego część z nich wycofuje się z rynku polskiego.

Jak na to wszystko powinni reagować politycy?

Co stanie się z naszymi pieniędzmi i kredytami?

System bankowy sponiewierał kredytobiorców

Janusz Szewczak pisze tak: – link

„Portugalski właściciel banku Millenium, BCP rozpoczął właśnie w przyspieszonym tempie wyprzedaż, na razie „tylko” 15 proc. działającego w Polsce banku, który ma również znaczącą pulę tzw. kredytów frankowych. Zapowiedź rychłego wyjścia z Polski ogłosiły już też: Royal Bank of Scotland, Raiffeisen Bank Polska, Deutsche Bank, na sprzedaż jest również Alior Bank sprzedaży nie wykluczają też w przyszłości niemieccy właściciele mBanku”.

Przez wiele lat banki wyzyskiwały i wyzyskują kredytobiorców, poprzez kredyty złotówkowe oferowane jako walutowe. Problemy frankowiczów nie skończyły się przy stabilizacji kursu na poziomie około 4 złotych. Poprzez kanały polityczne czy dyplomatyczne można krótkotrwale wpłynąć na bank szwajcarski. Dzisiaj Szwajcarzy cały czas osłabiają swoją walutę, poprzez nadmierny druk franka. Takie działanie doprowadza do sztucznego zaniżania jego kursu. Kiedy dojdzie do spięć międzynarodowych czy politycznych, bank Szwajcarii nie będzie oglądał się na frankowiczów, tylko zaprzestanie niszczenia franka. Wtedy kurs skoczy do 5, 6…złotych.

Banki tylko czekają na taki obrót spawy. Mają świetne narzędzie niszczenia kredytobiorców – „bankowy tytuł egzekucyjny”. Bez sądu zabiorą ci dom. Mało tego. W obecnych warunkach, prawdopodobnie wartość domu nie pokrywa sumy kredytu, dlatego komornik „siądzie” na wynagrodzeniu. To wiąże się z życiem na minimum lub zejściem do szarej strefy.

Podobna sytuacja może spotkać kredytobiorców dolarowych. Nie wiem, jak kurs amerykańskiej waluty będzie dryfował, ale bardzo realny scenariusz to: wzmocnienie dolara. Wszystko zależy od faktu, kiedy będzie jego koniec, czyli jak długo finansjera jest w stanie utrzymać dolara na powierzchni.

Do różnic kursowych dochodzą inne obciążenia kredytu, jak nikomu niepotrzebne ubezpieczenia.

Czy banki zagraniczne uciekną z Polski?

Zdecydowanie nie. Słabsze, nieznaczące banki zagraniczne zostaną przejęte przez silniejsze. Duże banki  stać na grę polityczną kosztem zmniejszania zysków z zastopowania akcji kredytowej. Być może dlatego mniejsze uciekają. System bankowy ma potężną władzę i łatwo jej nie odda.

Jestem przekonany, że wykorzystają kolejny przekręt, jakim jest: „dofinansujcie nas, bo system bankowy w Polsce upadnie”. Rząd będzie musiał wyciągnąć miliardy złotych i dać bankom.

Już dzisiaj przygotowuje się na ten fakt społeczeństwo. Poganiacze bankowi biadolą nad niedolą banków. Coraz śmielej mówią o kwocie 15-20 mld dofinansowania.

Czy im się uda?

Prawdopodobnie tak. Polską gospodarką rządzą banki. Przejęły władzę nad podażą pieniądza. Wystarczy, że zrobią to co w Rosji, czyli drastycznie ograniczą udzielanie kredytów i podwyższą stopy procentowe. RPP to kukła w rękach BiS – Bank Rozrachunków Międzynarodowych. Ten organ jest kompletnie nie potrzebną instytucją w Polsce.

Podwyższenie stóp procentowych do 10-20% i drastyczne ograniczenie przyznawania kredytów, równa się recesji gospodarczej, czyli brakiem pracy i buntem społecznym. Przed taką wizją gospodarczą, każdy rząd pokłoni się międzynarodowej finansjerze.

Co dalej z kredytami?

Współczuję kredytobiorcom, ale ich przyszłość wygląda katastrofalnie. Nawet kredyt w złotówkach nie jest bezpieczny, kiedy przy byle jakiej okazji np. wojny w Polsce, mogą drastycznie podnieść stopy procentowe. To tym elementem międzynarodowa finansjera będzie wpływać na polityków. Być może mniejsze banki lub banki z krajów neutralnych, przewidują takie sytuacje, dlatego uciekają z Polski.

Popieranie wojny przez społeczeństwo jest groteską na skalę światową. Jeżeli do niej dojdzie, to najbardziej po gębie i kieszeniach dostaną pożyteczni idioci, ponieważ nie spodziewają się konsekwencji. Wojnę wywołuje się po to, aby rozwiązać wiele problemów banków, korporacji i sprzedajnych polityków.

Nikt nie będzie protestował przy wzroście rat o 100 czy 200%, kiedy na ulicy będzie wojsko.

Szkoda, że tak prostej analizy nie umie wykonać wielu Polaków. Amerykańskie wojsko w Polsce nie przyjechało walczyć z Putinem. Tę walkę przegrali od kiedy Chiny oficjalnie stanęły po stronie Rosji. Oni są po to tutaj, aby bronić system..

Zastanów się dlaczego Merkel chce powołać armię Unii Europejskiej?

Bo w Niemczech stacjonuje tysiące żołnierzy amerykańskich, których wspiera NATO. Wojska Unii to przeciwwaga dla wojsk USA.

Niemcy zaczynają wychodzić z ucisku amerykańskiego.

Jak to wszystko zmienić?

Nie ma drogi na skróty, nie ma genialnych rozwiązań.

System bankowy przejął władzę w Polsce. Jeżeli sobie tego nie uświadomimy, to nie zaczniemy odzyskiwać jej. Ta obecna afera ze SKOK-iem jest niczym w porównaniu do prawdziwej skali i władzy systemu bankowego.

Proszę sobie uświadomić fakt, że każdy kredytobiorca jest na smyczy bankowej. Mogą zrobić wszystko z każdym uzależnionym od systemu. Wystarczy, że przeanalizują zabezpieczenia kredytów. Przy wzroście franka, dolara, większość kredytów ma niedostateczne zabezpieczenia. A to skutkuje natychmiastowym wypowiedzeniem kredytu…

Kogo stać na spłatę całego kredytu w przeciągu miesiąca?

Zmienić tę sytuację można tylko i wyłącznie jednym sposobem.

Należy zbudować od podstaw Polski System Bankowy. Dofinansować go z NIDPI – Narodowa Instytucja Druku Pieniądza i Inwestycji, emisją pieniądza. Następnie w każdym mieście, powinny powstać oddziały NIDPI, które przejmą depozyty z banków komercyjnych.

NIDPI może udzielać nieoprocentowanych pożyczek z naliczoną opłatą pożyczkową.

Poza tym, natychmiast należy wdrożyć drugą walutę, czyli zbudować PSM – Polski System Monetarny. Kiedy będziemy mieli opanowane finansowanie gospodarki oraz zabezpieczone dokonywanie transakcji handlowych, finansjera przegra.

Nie jest to łatwe. Będzie wymagać: dogodnej chwili historycznej, patriotów i odważnych ludzi przy władzy oraz osłabienia przeciwników, którzy będą wyniszczać się nawzajem w toczących wojnach. Zobacz analizę – Analiza geopolityczna, ekonomiczna Polski i świata.

Natomiast nic nie wskóramy, kiedy nas wypunktują głupią, niepotrzebną wojną. 

. . ekonomia Robert Brzoza

P.S. Zobacz, jak można zarabiać na inwestycjach? – MonitorowanieRynku.pl/inwestor

Photo credit: torbakhopper / Foter / CC BY-ND

 Chcesz otrzymywać informacje o nowych artykułach !

  Wpisz w poniższy formularz swoje imię, e-mail i kliknij przycisk „Uzyskaj Dostęp”, a ja będę wysyłała Ci info o wielu ciekawych rzeczach.

Twoje dane są bezpieczne

23 Responses to “Banki zagraniczne uciekają z Polski?”

  • Łuaksz Poniatowski on 31 marca 2015

    Popieram Twój program NIDPI zaproponowałem tydzien temu mojemu promotorowi napisanie pracy magisterskiej na ten temat,troche sie zdziwił wydawał sie byc zaskoczony,jeszcze mi nie odpowiedział,jakas cisza zapanowała,może czegos sie boi? W kazdym razie byłoby to chyba niesamowiete gdybym bronił magisterke na podstawie twoich materiałów-pozdrawiam

  • Robert on 31 marca 2015

    Byłoby super :)

    Gratuluję odwagi.

    Gdy promotor się zgodzi, to masz u mnie pełne wsparcie.

  • Maciej Kraków on 31 marca 2015

    NIDPI to genialne rozwiązanie od tego powinismy zacząć odbudowe kraju,jestem od niedawna w strukturach PiS.Przedstawiłem twoje materiały pewnej dośc waznej osobie.Jak to przeanalizują to dostanę raport.

  • Robert on 31 marca 2015

    Super Maciej :)

    Informuj na bieżąco.

  • Anka on 31 marca 2015

    Banki istnialy I istniec beda. Mozna zmienic forme ale dalej beda istniec. Zmiana system moneternego ?? raczej zwiekszy koszty ale nie rozwiaze istniejacego problem. Bledem bylo wpuszczcenie bankow „zagranicznych ” do Polski. system bankowy dladanego kraju to jest jak system nerwowy dla czlowieka. pozbawienie kraju system bankowego to pozbawienie go pieniadza. Proste wyatrczy bank polski o ile w rzeczywistosci taki istnieje wesprzec.
    Istnieje takie mozliwosci a banki zagraniczne same odejda z Polski jesli nie beda mieli klientow. Wystarczy w polskich bankach stworzyc odpowiednie mozliwosci a klienci przejda sami do banku poslkiego. Wystarczy zmienic warunki dla bankow zagranicznych w kraju z korzystnych na niekorzytsne. Oczywiscie ze banki zagraniczne teraz moga sieobawiac… bo nadmiar przejetych wlasnosci tez stanowic moze dla nich problem…mlodzi Polacy emigruja a starsi maja mieszkania.
    W USA porawie kazdy amerykanin ma conajmnie dwa kredyty na samochod, szkole lub dom..I daja rade placi..pod warunkime ze maja prace. W Polsce porblemem jest to ze klasa srednia nigdy nie miala zachowanych proporcji placy I wdydatkow socjalnych I to jest glownym powodem biedy Polakow. Singiel pracujacy w USA jest w stanie miec samochod, wyzywic ise I miec wynajete mieszkanie..I jeszczce zostanie mu cos z pensjii w Polsce..singiel sredniej klasy nie da rady oplacic mieszkania I czasem nawet wyzywic sie I ubrac. Realnosc bankow bedacych w Polsce a np.w USA jest rozna .
    Czy program autora NIDP jeste realny…. duzy znak zapytania sadze ze raczej nie. Zmiana wartosci finansowych w Polsce wymaga nie tak duzych zmian ale trzeba by by partie rzadzace ( PO I PSL) chcialy pomoc krajowi a nie niszczyly kraj. Dzialanie tych partii nie sa dobre dla kraju a sa dobre dla ich partii I czlonkow.

  • leszek on 31 marca 2015

    Panie Robercie !idea jest piekna ,Ale czytajac Pana instrukcje to tak jak bym czytal Zeromskiego o SZKLANYCH DOMACH.Popieram poglad Pani ANKI,a szczegulnie ostatnie dwa zdania ,Jestesmy narodem sprzedanym,OSZUKANYM przez chazarska-zydo-KOMUNE,

  • Robert on 31 marca 2015

    Panie Leszku, to tylko siąść i płakać?

  • Robert on 31 marca 2015

    @Anna

    Problem jest w tym, że uciekły ci gdzieś informacje na tema: jak działa system bankowy?
    Wiem, że tego nie uczą w szkole, dlatego oceniać powinno się po zdobyciu pełnej wiedzy.

    Gdzie są błędy w Twoim rozumowaniu?

    1 – Nie ważne czy mamy banki polskie czy zagraniczne. Wszystkie wykonują tę samą pracę, ponieważ korzystają z tego samego systemu.
    Obarczone są tymi samymi przepisami.
    Weźmy pod uwagę SKOKi.
    Co z tego, że polski kapitał, jak korzysta z kreacji pieniądza i odsetkowości w kredytach?
    Te mechanizmy niszczą społeczeństwo i wydzierają pieniądze z rynku.
    Opisałem to w raportach.
    Czy wiesz jak one działają?
    Czy wiesz na czym polega podaż pieniądza?

    Jeżeli wyobrazisz sobie system, jako koło, to każdy element wewnątrz koła należy do właściciela koła.
    Tak samo jest z systemem bankowym.
    Został wdrożony po drugiej wojnie światowej i narzucony światu poprzez USA.
    To zarządcy systemu decydują o przepisach, na których państwa i banki w nim działają.
    Nic w nim nie można zmienić bez ich zgody.

    Naprawić systemu się nie da, bo rządzą nim rodziny związane z bankowością.

    2 – Czy znasz system bankowy w USA?
    Skoro się wypowiadasz to powinnaś.
    Jednak z opisu na to nie wygląda.
    Wiesz dlaczego w USA około 110 mln osób korzysta z pomocy państwa?
    Wiesz dlaczego w USA można kupić dom bardzo tanio?

    Bo banki wykiwały miliony ludzi.
    Porównanie jest całkowicie nietrafione.

    Potraktowałem cię trochę ostro, bo masz nikłe pojęcie o systemie bankowym.
    Jestem w stanie z każdym rozmawiać, ale należy wcześniej przysiąść i pouczyć się.
    Wiedzy jest coraz więcej.

  • Janek Ontario on 31 marca 2015

    NIDPI wydaje się dobrym pomysłem dla naszego kraju widze że projekt NIDPI zaczyna powoli rozkwitać i budzić emocje ……..a to dobrze :) „niech zakwitnie tysiąc kwiatów”

  • Anka on 31 marca 2015

    @Robercie ..sorry ale mam rwazenie jakabys „wszytskie rozumy” pozjadal na temat bankowsoci. Nie podwazaj nigdy wiedzy drugiego czlowieka bo naprawde nic nie wiesz w tym temacie. Nie oceniaj I nie krytykuj innych po to by obronic swoj pomysl. Krytyka I ocean ktora zrobiles w stosunku mojej osoby znaczy ze nie jestes do konca przekonany o tym swoim systemie.
    To co Ty opisujesz sorry mohe napisac ze masz szkolna wiedze na temat bankowosci I przez jej pryzmat patrzysz na banki polski.
    Poruszasz temtat SKOKow ale chyba dlatego ze „wyszla” afera…. ale Skoki istnieja dziescia lat I wiele zdzialali dla ludzi oprocz momentu gdzie jakis oddzial dostal sie w rece wyludzaczy I aferzystow. Istnieja tez podobne male banki ktore pomgaja tym co potrzebuja pomocy finansowej.
    esli twierdzisz ze nie da sie naprawic polskiego system bankowego to sie mylisz. Moze rodziny bankowe decyduja w USA ale nie w Polsce..to jest zbyt dla nich biedny kraj.
    Owszem otwieraja oni oddzialy w Polsce w okreslonym celu..ale tu juz trzeba byc praktykiem a nie miec szkolna wiedze.
    Wypowiadasz sie w bardzo niekorzystnym swietle na temat bankow w USA.. a to czemu ? Ja okresle tak Ameryka trzyma w ryzach swoich obywateli , najpierw dajac im szanse na kupowanie wszystkiego na raty, dajac wiele kart kredytowych, dajac kredyty na domy jeden, dwa, trzy czy piec jesli chcesz. Dla bankow to zarobek a „niewolnik” musi to splacac. To nie wina bankow to zachlannosc amrykanow by zyc w pozornym luksusie charujac od switu do nocy.
    Zyja z zasilku obecnie to nie wina bankow to wina recesji I spadkow sztucznie podniesionych wartosci domow, gdzie teraz ani splac ani sprzedac. Obama rozwinal pomoc spoleczna , coz demokrata ale kiedy dojdziedo wladzy republikanin..amerykanie wtedy beda plakac. I to nie wina bankow ale malej swidomosci ekonomicznej Amerykanow jak I zarowno Polakow.
    Cenie krytyke ale merytoryczna a nie rzucaniem pojdeynczego zdania..znasz czy nie znasz. Wiedz ksiazkowa sprzed 10, 15 czy 20 lat nie daje wiedzy wspolczesnego system zarzadzania.

    @Janku Ontario
    program NIDPI moze I bylyby dobry w Afryce tzw. trzeci swiat a nie w krajach mocno rozwinietych lub na terenie jakiegos kampusu studenckiego lub szkolnego by dzieci uczyly sie tzw.systemu monetarno-bankowego.

  • Robert on 1 kwietnia 2015

    Pani Anno, ….nie wiem co mam napisać.

    Każde moje słowo będzie odebrane jako atak.

    Atakuje mnie Pani, ale kompletnie nie ma Pani wiedzy.
    Przykro mi to pisać, ale nawet pani podstaw nie ma ekonomicznych.

    Nie rozumie Pani systemu, kreacji pieniądza, potrzeby drugiej waluty, podaży pieniądza, odsetkowości.
    Każde Pani zdanie o tym świadczy.

    Jest Pani schowana pod imieniem i nie pokazuje twarzy, dlatego taka agresywność.
    Gdybyśmy rozmawiali publicznie, zapewne inna byłaby reakcja.

  • Anka on 1 kwietnia 2015

    to sa Pana zdania… stwierdzenia wobec mojej osoby…

    „Potraktowałem cię trochę ostro, bo masz nikłe pojęcie o systemie bankowym.
    Jestem w stanie z każdym rozmawiać, ale należy wcześniej przysiąść i pouczyć się.”

    a sam zarzuca mi Pan agresywnosc.. smieszne prawda.

    Wymysla Pan smiesznosc wobecmojej osoby piszac ze kryje sie pod imieniem…jest Pan nieco blazenski bo nie widze tutaj innego zdjecia oprocz Pana a nie widze we wpisach do innych ze nie pokazuja twarzy.

    Spenilam wszystkie wymogi jakie Pan postawil by napisac komentarz wiec o co chodzi…dyskryminacja, rasizm ??

    Nie rozumiem stwierdzenia „gdybysmy rozmawiali publicznie ” a co ja kryje sie „pod stol” ??? pisze komentarze jak kazdy inny.

    Jak agresywnosc z mojej strony ?? pisze swoje zdanie I to raczej Pan nie ma wiedzy we wspolczesnym zarzadzaniu finansami I bankowoscia.

    ..sorry typowe chorbliwe, zasciankowe zachowanie.

    Czasem jakies tam studia nie daja wiedzy praktycznej.
    Upor I wlasnie brak wiedzy ze strony Pana powoduje ze stracil Pan I bedzie tracil..uczestnikow.

    Nikt nie bedzie chcial byc oceniany przez nieprofesjonaliste
    a takim pan raczej jest.
    wyrazy wspolczucia bo nic innego mi nie pozostaje. :) :)

  • Robert on 1 kwietnia 2015

    Wydaje mi się, że już wystarczy tego błaznowania.

    Zachęcam bardzo mocno, aby Pani poszukała sobie innego bloga.

    Proszę odejść w swoją stronę i nie robić rozróby.

  • Krzysiek Wawa on 1 kwietnia 2015

    Osoba Anka wydaje się być jaką „agenturą” skierowana tutaj przez okreslone służby która ma nas zniechecic do NIDPI.Robert Brzoza ma na 100% juz załozona teczke przez słuzby.Z punktu widzenia systemu ten cżłowiek jest dla nich smiertelnym niebezpieczeństwem a jeszcze wiekszym jego program NIDPI.Ta piramida finansowa petrodolarowa wie ze najlepiej jest zdusic taki pomysł w zarodku zeby broń Boze nie rozprzestrzenił reakcja łańcuchową.Bo to oznacza smiertelne zagrozenie dlatego patologicznego systemu.Pozdro Robert nie daj się jestesmy w razie czego z Tobą!!

  • Anka on 1 kwietnia 2015

    Jestescie waleczni I proponuje zamiast blogowania zacznijcie walczyc..najlepiej do wojska

    A gdzie tolerancja dla odmiennosci drugigo czlowieka..
    jestescie smieszni..mam ubaw..
    zaloze Wam „plastusiowe” teczki :) :) :)

  • Robert on 1 kwietnia 2015

    Pani „Anka” ostrzeżenie.

    Jeszcze jeden wybryk, a zostanie pani zbanowana.

    Co innego jest wypowiadać się, a co innego wyśmiewać i błaznować.

  • Nico on 1 kwietnia 2015

    Droga Anno ja bym chetnie walczył ale tylko wtedy gdyby Polska była suwerenna a nie zamierzam tracic zdrowia za utrzymanie systemu dolarowego żeby Rokefeller z Rotschildem mogli kupowac nowe jachty.Bo te starsze w nagrode dostanie Kulczyk za wzorową kolaboracje dla utrzymania systemu.

  • Elbląg mma on 26 kwietnia 2015

    Ciekawy artykul. Zapisalem twoja strone w ulubionych.
    Teraz bede tu zagladal czesciej. Powinienes jedynie zmienic szate graficzna poniewaz ta wyglada
    troche nieciekawie.

  • Ania on 5 maja 2015

    Grafika nie jest taka zła na stronie – bez przesady :)

  • Barbara on 22 maja 2015

    Hm……Podstawowa idea Unii Europejskijej: cele handlowe I zniesienie cel na towary I uslugi. Jak rowniez zachowanie pokoj. O zadnje armi lub wojsku nie bylo mowy , czyli jest to ,…………niezgodne z prawem Unijnym.W tym momencie wygasa idea I celowosc tej pasozytniczej organizacji. A wlazidupstwo Merkel wystawia cala Europe na niebespieczenstwo ze strony agresywnej USA/ polityki amerykanskiej.

  • sam on 11 kwietnia 2016

    „przy bela jakiej okazji np. wojny w Polsce ”

    buhahaha

  • Ard on 21 września 2016

    to teraz po 1,5 roku i zmianie o 180st w polityce polskiej jak Pan postrzega pomysł renacjonalizacji banków jaki forsuje PIS?

  • Robert on 21 września 2016

    @ard
    Wszystko zależy za jakie pieniądze.
    Nie jestem zwolennikiem odkupywania branż z zysków przedsiębiorstw państwowych.
    Ale też rozumiem obecne czasy. Najlepiej byłoby odkupywać firmy z emisji pieniądza.
    Mamy takie prawo, po tylu latach niewolnictwa ekonomicznego, które zresztą cały czas trwa.

    Tak, należy odzyskać sektor finansowy w Polsce, bez tego w przyszłości zbankrutujemy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *